Comunicaciones y Póster presentados a congresos_No publicados

2018

Moreno-Morilla, C., García-Jiménez, E. y Guzmán-Simón, F. (2018, noviembre). Creating a classroom third space with families in Primary Education. Comunicación presentada en Congreso Internacional XXXI Seminario Interuniversitario de Pedagogía Social: Pedagogía social, investigación y familias, Palma de Mallorca, España.

Moreno-Morilla, C., García-Jiménez, E., & Guzmán-Simón, F. (2018, september). Literacy in and out of school: a regression model from the perspective of families, teachers and children. Paper presented at ECER 2018 Bolzano – The European Conference on Educational Research, Bolzano, Italy

Moreno-Morilla, C., García-Jiménez, E., & Guzmán-Simón, F. (2018, september). Digital and information literacy in Primary Education: A development inside and outside of the school. Paper presented at ECER 2018 Bolzano – The European Conference on Educational Research, Bolzano, Italy

Benítez, R.; Sánchez, L.; Zarzuela, A. y García, M. (2018, septiembre). El Aprendizaje y Servicio en el Grado de Educación Infantil. Proyecto Museo La mujer gigante. Comunicación presentada en XI Congreso Nacional y I Europeo de Aprendizaje-Servicio Universitario, Madrid, España.

Cubero-Ibáñez, J., Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2018, August). A predictive model of competence development among university students using peer assessment. Paper presented at Conference: 2018 Conference of European Association for Research on Learning and Instruction, Special Interest Group 1. 9th Biennial Conference of EARLI SIG1, Helsinki, Finland.

Ibarra-Sáiz, M.S., Rodríguez-Gómez, G., & Cubero-Ibáñez, J. (2018, August). A predictive model of competence development among university students using peer assessment. Paper presented at Conference: 2018 Conference of European Association for Research on Learning and Instruction, Special Interest Group 1. 9th Biennial Conference of EARLI SIG1, Helsinki, Finland.

Gómez-Ruiz, M.A., Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2018, July). Simulation Games in Higher Education: Student Perceptions on Development of Decision-making and Autonomous Learning. Paper presented at Conference: ASMSS 2018. The 5th Annual Symposium on Management and Social Sciences, Tokyo, Japan.

Ibarra-Sáiz, M.S., Rodríguez-Gómez, G., & Gómez-Ruiz, M.A. (2018, July). The Innovative Potential of e-Literacy in Assessment Using Technologies in Higher Education. Paper presented at Conference: ASMSS 2018. The 5th Annual Symposium on Management and Social Sciences, Tokyo, Japan.

García-Jiménez, E., Guzmán-Simón, F. y Moreno-Morilla, C. (2018, junio). Las prácticas de alfabetización digital en Educación Infantil. Comunicación presentada en II Congreso Internacional de Innovación y Tecnología Educativa en Educación Infantil: innovando de 2 a 6 años, Sevilla, España.

Moreno-Morilla, C., García-Jiménez, E. y Guzmán-Simón, F. (2018, junio). La alfabetización dentro y fuera de la escuela: análisis de las prácticas letradas digitales en Educación Primaria. Comunicación presentada en III Congreso Internacional Educación Social y Alfabetizaciones. Ecosistemas de la lectura: de la alfabetización a la educación, Cuenca, España.

García-Jiménez, E., Guzmán-Simón, F. y Moreno-Morilla, C. (2018, junio). La alfabetización como práctica social en Educación Infantil y Primaria (5-7 años): Investigación y diseño de intervención en niños con riesgo de exclusión social en contextos urbanos (Proyecto I+d EDU2017-83967-P). Comunicación presentada en III Congreso Internacional Educación Social y Alfabetizaciones. Ecosistemas de la lectura: de la alfabetización a la educación, Cuenca, España

Moreno-Morilla, C., Guzmán-Simón, F., & García-Jiménez, E. (2018, junio). A collaborative research among teachers, families and students about literacy. Paper presented at Teacher Education and Educational Research in the Mediterranean (TEERM 2018), Valeta, Malta.

Ibarra-Sáiz, M.S., Rodríguez-Gómez, G., & Cubero-Ibáñez, J. (2018, May). Students’ perspectives on quality of assessment tasks in Higher Education. Paper presented at the Conference: The Gory and Glory of Assessment. Augustana Conference on Undergraduate Research and Innovative Teaching, Camrose, Alberta (Canada).

Cubero-Ibáñez, J., Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2018, May). Empirical Validation of an Assessment Literacy Program for Students in Higher Education. Paper presented at the Conference: The Gory and Glory of Assessment. Augustana Conference on Undergraduate Research and Innovative Teaching, Camrose, Alberta (Canada).

Rodríguez-Gómez, G., Ibarra-Sáiz, M.S., & Cubero-Ibáñez, J., (2018, May). Using Serious Games to Empower Students as Learning Assessors. Paper presented at the Conference: The Gory and Glory of Assessment. Augustana Conference on Undergraduate Research and Innovative Teaching, Camrose, Alberta (Canada).

2017

Cubero-Ibáñez, J., Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2017, August). Assessment literacy through serious games in virtual learning environments. Poster presented at the 17th Biennial EARLI Conference Education in the crossroads of economy and politics – Role of research in the advancement of public good, Tampere, Finland. doi: 10.1145/3144826.3145375

García-Jiménez, E., & Mirman-Flores, A. (2017, August). The learners’ out-of-school context on the learning of English as a Foreign Language: A comparative study of Spanish and Greek learners. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2017- Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research. European Educational Research Association (EERA), Copenhague Denmark

Gómez Camacho, A., & Navarro-Pablo, M. (2017, August). Spelling and literacy in the Spanish Golden Age. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2017- Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research. European Educational Research Association (EERA), Copenhague Denmark.

Guzmán-Simón, F., Moreno-Morilla, C., & García-Jiménez, E. (2017, August). Family-based perspective of literacy practices: A research on pupils of primary education in Spain. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2017- Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research. European Educational Research Association (EERA), Copenhague Denmark.

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2017, August). Developing Skills Development Monitoring System (SISDECOM): A Mutiple-case Study. Poster presented at the 17th Biennial EARLI Conference Education in the crossroads of economy and politics – Role of research in the advancement of public good, Tampere, Finland, doi: 10.13140/RG.2.2.14221.44008

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2017, May). Enabling Progress towards Assessment as Learning and Empowerment. The Role of Students’ Assessment Literacy. Paper presented at the 19th Annual International Conference on Education. Athens Institute for Education and Research a World Association of Academics and Researchers, Athens, Greece.

Navarro-Pablo, M. (2017, November). Recursos para mejorar la escritura académica y fomentar el aprendizaje autónomo en el alumnado de la Mención de Lengua Inglesa de la Universidad de Sevilla. Comunicación presentada en el III Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe, Córdoba, España.

Navarro-Pablo, M., & López Gándara, Y. (2017, May). Writing for Learning. A Genre-Based Approach to English for Primary Teachers. Paper presented at the 1st International Conference of the Slovene Association of LSP Teachers. Language for specific Purposes: Opportunities and Challenges of Teaching and research, Toplice, Slovenia.

Navarro-Pablo, M., & Mirmán-Flores, A. (2017, October). Extramural exposure to English and its impact on language and content attainment in CLIL monolingual contexts. Comunicación presentada en el IV Congreso Internacional de Enseñanza Bilingüe en Centros Educativos: El bilingüismo a debate. Asociación de Enseñanza Bilingüe, Madrid, España.

Navarro-Pablo, M., & Rodrigo Casado, J. (2017, August). A profile for the Foreign Language Teacher and for the CLIL teacher. Are they the same? Is CLIL changing the role of FL teachers? Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2017- Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and educational research. European Educational Research Association (EERA), Copenhague Denmark

Moreno-Morilla, C. (2017, julio). La multialfabetización en el dominio hogar: Un mundo lleno de símbolos. Comunicación presentada en la 20ª Conferencia Europea sobre lectura y escritura, Madrid, España.

Moreno-Morilla, C., Guzmán-Simón, F. y García-Jiménez, E. (2017, julio). El tercer espacio de alfabetización en Educación Primaria: la perspectiva de las familias. Comunicación presentada en la 20ª Conferencia Europea sobre lectura y escritura, Madrid, España.

Rendón, S y Navarro-Pablo, M. (2017, noviembre). Predictores de la alfabetización temprana (en segundas lenguas): Factores lingüísticos, factores contextuales escolares y familiares”. Comunicación presentada en el III Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe, Córdoba, España.

2016

Guzmán-Simón, F., Moreno-Morilla, C. y García-Jiménez, E. (2016, julio). Los eventos letrados de la comunicación: Un análisis de la multialfabetización en la Educación Primaria. Comunicación presentada en V Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa (CIMIE), Sevilla, España.

Guzmán-Simón, F., Moreno-Morilla, C., & García-Jiménez, E. (2016, August). Literacy events of communication: An analysis of multiliteracy in General Basic Education in Costa Rica. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2016- Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. European Educational Research Association (EERA), Dublin, Ireland.

Guzmán-Simón, F., Moreno-Morilla, C., & García-Jiménez, E. (2016, diciembre). Literacy practices in pupils of Primary Education: A quantitative approach. Comunicación presentada en el Congreso Internacional e Interdisciplinar Miradas Letradas en contextos educativos. Literacidades, educación y ciudadanía. Red Internacional de Universidades Lectoras (RIUL), Cádiz, España.

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2016, August). The importance of assessment literacy in students to enable progress towards assessment as learning and empowerment. Paper presented at the EARLI SIG 1 Conference Assessment & Evaluation – Building bridges between assessment and evaluation, Munich, Germany.

Navarro-Pablo, M. (2016, August). The effect of CLIL: bilingual and non-bilingual learner’s linguistic competence in Primary and Secondary Education. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2016- Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. European Educational Research Association (EERA), Dublin, Ireland.

Navarro-Pablo, M., Mirman-Flores, A., & García-Jiménez, E. (2016, August). The effect of CLIL: bilingual and non-bilingual learner´s linguistic competence in Primary and Secondary Education. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2016- Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. European Educational Research Association (EERA), Dublin, Ireland.

Mirmán-Flores, A. y García Jiménez, E. (2016, junio). Aproximación al estado del aprendizaje del Inglés como Lengua Extranjera en el contexto no escolar: Un estudio de casos entre Sevilla y Valencia. Comunicación presentada en el XVI Congreso Nacional y VII Iberoamericano de Pedagogía de la Sociedad Española de Pedagogía -SEP 2016, Madrid, España.

Mirmán-Flores, A., Navarro-Pablo, M. y García-Jiménez, E. (2016, mayo). La competencia lingüística de los alumnos de secciones bilingües en un contexto monolingüe. Comunicación presentada en el I Congreso Internacional de Enseñanza de Inglés en Centros Educativos: “Metodologías y Herramientas para la Enseñanza en Inglés”. RIPRO, Valencia (España).

Moreno-Morilla, C. y García-Jiménez, E. (2016, enero). ¿Evaluación en pequeños grupos o evaluación individual? Comunicación presentada en V Jornadas de Innovación Docente de la Facultad de Ciencias de la Educación “Investigaciones, experiencias y reflexión en docencia universitaria”, Sevilla, España.

Moreno-Morilla, C., Guzmán-Simón, F. y García-Jiménez, E. (2016, junio). La evaluación de la alfabetización de los alumnos en Educación Primaria. Comunicación presentada en XVI Congreso
Nacional y VII Congreso Iberoamericano de Pedagogía, Madrid, España.

Moreno-Morilla, C., Guzmán-Simón, F., & García-Jiménez, E. (2016, August). The ecology of writing and reading in Primary Education. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2016- Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. European Educational Research Association (EERA), Dublin, Ireland

Moreno-Morilla, C., Guzmán-Simón, F. y García-Jiménez, E. (2016, diciembre). Los eventos letrados en el alumnado de Educación Primaria: dominios y prácticas alfabetizadoras desde la perspectiva de las familias. Comunicación presentada en el Congreso Internacional sobre Lectura y Educación Lingüística y Literaria. Itinerarios, viajes y cartografías de la lectura y la escritura, Almería, España.

Moreno Morilla, C. y Mirman-Flores, A. (2016, diciembre). Un evento alfabetizador: la lectura antes de dormir. Póster presentado en EDUNOVATIC 2016- I Congreso Virtual Internacional de Educación, Innovación y TIC, Madrid, España.

Moreno Morilla, C., Mula-Mesa, A. y Mirman-Flores, A. (2016, diciembre). La conciencia alfabetizadora de las familias: una experiencia de las prácticas letradas en el dominio hogar. Comunicación presentada en el Congreso Internacional e Interdisciplinar Miradas Letradas en contextos educativos. Literacidades, educación y ciudadanía. Red Internacional de Universidades Lectoras (RIUL), Cádiz, España.

2015

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2015, August). ICT as a Facilitator of Self- and Peer Assessment: The case of EvalCOMIX. Paper presented at the 16th Biennial EARLI Towards a Reflective Society: Synergies between Learning, Teaching and Research, Limassol, Cyprus.

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2015, May). DINNO: A Technological Resource for Implementing Assessment as Learning and Empowerment in Higher Education. Paper presented at the International Conference Assessment for Learning in Higher Education 2015, Hong Kong, China.

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2015, April). Possibilities and Oportunities of Serious Games for Student’s Digital Assessment Literacy in Higher Education. Paper presented at the International Conference on Education, Psychology and Society. ICEPAS-2015, Chengdu, China.

Ibarra-Sáiz, M.S., & Rodríguez-Gómez, G. (2015, February). EVAPES- DevalSimWeb – A training programme for university tutor digital assessment literacy. Paper presented at the 2nd International Conference on Education an Social Sciences. INTCESS15, Istanbul, Turkey.

Navarro-Pablo, M. (2015, September). Cooperative learning in Higher Educaction Contexts. Practical Experience. Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2015- “Education and Transition. Contributions from Educational Research. European Educational Research Association (EERA), Budapest, Hungary.

Mirmán-Flores, A. y Navarro-Pablo, M. (2015, noviembre). Funcionamiento de los programas bilingües desde la realidad del aula y la visión de sus participantes. Comunicación presentada en el I Congreso Internacional sobre Educación Bilingüe 2015. Red Iberoamericana de Investigación e Innovación para la Profesión Docente, Córdoba, España.

Rodríguez-Gómez, G., & Ibarra-Sáiz, M.S. (2015, September). Serious Games for Student’s Digital Assessment in Higher Education. Paper presented at the 6th Intenational Conference Education, Research and Development. International Scientific Events, Burgas, Bulgaria.

Rodríguez-Gómez, G., & Ibarra-Sáiz, M.S. (2015, May). Integrating Practices of E-assessment as Learning: Possibilities of EvalCOMIX®. Web Service in Higher Education. Paper presented at the Asian Conference on Technology in the Classroom – ACTC2015 – Integrated Practices: Creating Experiences to Enhance Learning, Kobe, Japan.

Rodríguez-Gómez, G., & Ibarra-Sáiz, M.S. (2015, May). DevalS Programme – Serious Games for Students’ Digital Assessment Literacy in Higher Education. Paper presented at the International Conference Assessment for Learning in Higher Education 2015, Hong Kong, China.

2014

Guzmán-Simón, F., García-Jiménez, E. y Navarro-Pablo, M. (2014, noviembre). El aprendizaje de la superestructura y la macroestructura textual en Educación Infantil. Comunicación presentada en XV Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Valencia, España

Navarro-Pablo, M., Guzmán-Simón, F. y García-Jiménez, E. (2014, noviembre). La escritura como proceso en Educación Infantil: Una secuencia didáctica para su aprendizaje. Comunicación presentada en XV Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura, Valencia, España.

Mirmán-Flores, A. (2014, September). Assessing the Quality of International Education: How do European Schools Evaluate the Quality of their Education? Paper presented at the European Conference on Educational Research ECER 2014- The Past, Present and Future of Educational Research in Europe. European Educational Research Association (EERA), Porto, Portugal.

Quesada Serra, V., Rodríguez-Gómez, G., & Ibarra-Sáiz, M.S. (2014, August). Assessing the assessment literacy: The effects of a training programme on lecturers´ perceptions. Paper presented at the EARLI SIG 1 Conference Assessment & Evaluation – Professional Development in Assessment, Madrid, Spain.